სასწავლო პროექტის
გეგმა
სასწავლო პროექტის ავტორი
სახელი, გვარი:
|
ნათია შიბდიროვი
|
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი:
|
სსიპ.მცხეთის მუნიციპალიტეტი
|
სკოლა:
|
ციხისძირის საჯარო სკოლა
|
პროექტის მონახაზი
პროექტის დასახელება:
მომავალი ამომრჩეველი-ნუ
იქნები ექო
იყავი ხმა!“
პროექტის შინაარსი
და აქტუალურობა
იმიტირებული არჩევნები მოსწავლეებისთვის
ნებისმიერი
დემოკრატიული ქვეყნისათვის მეტად მნიშვნელოვანია აქტიური სამოქალაქო საზოგადოების არსებობა.ამიტომ,
როდესაც ჩვენს ქვეყანაში მომავალი თავისუფალი
სამოქალაქო საზოგადოების მშენებლობაზე ვსაუბრობთ, პირველ ყოვლისა, ამ საზოგადოებისათვის
სათანადოდ მომზადებული და ინფორმირებული, ღირსეული,
მოქალაქეების აღზრდას ვგულისხმობთ.
მოზარდის ფორმირების პროცესი (ოჯახთან ერთად)
თანმიმდევრულად და მიზანმიმართულად სკოლაში მიმდინარეობს. მოსწავლე სკოლაში თეორიულად
სწავლობს დემოკრატიის პრინციპებს, პოლიტიკური მმართველობის განხორციელების ფორმებს,
მოქალაქის უფლება-მოვალეობებს... ვფიქრობ, მეტად მნიშვნელოვანი და აუცილებელი საჭიროებაა
ამ თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება, მაგალითისათვის მოვიყვან სასკოლო სახელმძღვანელოდან
თემას - არჩევნები. მიმაჩნია, რომ პოლიტიკური ცნობიერება და განათლება, ახალგაზრდობის
მომზადება არჩევნებში მონაწილეობისთვის ქვეყნისათვის პრიორიტეტული საკითხია და აუცილებელი
პირობაა ამ მიმართულებით მოსწავლეები კარგად გაეცნონ საარჩევნო კულტურას, მასთან დაკავშირებულ საკანონმდებლო ბაზას, შეძლონ
საარჩევნო სუბიექტებისა და პარტიების პროგრამებში პრიორიტეტების გამოკვეთა და არჩევნების
დროს გააზრებული გადაწყვეტილების მიღება.
სამწუხაროდ, აღნიშნული საკითხის საფუძვლიანად შესწავლას ეროვნული
სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული საათები არ იძლევა, ამიტომ გადავწყვიტე ფორმალური
და არაფორმალური განათლების გზით ავამაღლო მოსწავლეებში სამოქალაქო ცნობიერება საარჩევნო
კულტურის კუთხით. მე სამოქალაქო განათლების პედაგოგი, ასევე კლუბის ,,სუფთ მწვანე“-ს მეურვე სკოლის მოსწავლეებთნ
ერთდ დავიწყეთ პროექტის განხორციელება
2018 წელი საქართველოში იყო
საპრეზიდენტო საარჩევნო წელი და ჩვენც ავიღეთ 4 ყველაზე რეიტინგული საპრზიდენტო კანდიდატის საარჩევნო პროგრამები (კანდიდატებს არ ვასახელებთ,
მინიჭებული აქვთ შემთხვევითობის პრინციპით ლათინური ანბანის ნიშნები: A, B, C დაD)
საგანი/საგნები
სამოქალაქო განათლება
საფეხური/კლასი
დაწყებითი, საბაზო და საშუალო
პროექტის განხორციელების დრო
ოქტომბერი 5. 10. 2018– 25-26 10. 2018წ.)
პროექტის სასწავლო მიზნები
მოსწავლეებმა იმიტირებული
არჩევნების ჩატარების საფუძველზე გაითავისონ დემოკრატიის მექანიზმები
, კონსტიტუციური უფლებები, შეაფასონ
საარჩევნო პარტიებისა და სუბიექტების დაპირებები,
შეძლონ პროირიტეტების გამოკვეთა და გონივრული არჩევანის გაკეთება.
საარჩევნო კომისიის წევრთა როლების გათამაშებისა
და მიღებული შედეგების ანალიზის საფუძველზე აიმაღლონ სააჩევნო კულტურა.
მოსალოდნელი შედეგები
იმიტირებული არჩევნების ჩატარების შემდეგ
ამაღლდება მოსწავლეთა ცოდნა არჩევნების სამართლებრივი
კულტურის შესახებ, ეცოდინებათ როგორ უნდა შეაფასონ საარჩევნო სუბიექტებისა და პოლიტიკური
პარტიების დაპირებები და გააკეთონ სწორი არჩევანი ბიულეტინის შევსების დროს.
პროექტის განხორციელება ხელს
შუწყობს მოსწავლეების აქტიურ მოქალაქედ ჩამოყალიბების პროცესს. ნორჩი ამომრჩეველიდან
სკოლის დამთავრების შემდეგ ჩვენ გვეყოლება
ინფორმირებული, პასუხისმგებლობის მქონე, შეგნებული მოქალაქე და აქტიური ამომრჩეველი.
საგნობრივი
სტანდარტები
საზ.მეც.V-VI.18. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს ბავშვის უფლება-მოვალეობები სხვადასხვა საზოგადოებაში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მსჯელობს ბავშვისა
და ზრდასრულის უფლება-მოვალეობებს შორის არსებულ მსგავსება-განსხვავებზე.
საზ.მეცნ.VIII.8. მოსწავლეს შეუძლია ახსნას სახელმწიფოში
მმართველობის ფორმებისა და პოლიტიკური რეჟიმის ურთიერთკავშირი.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
საქართველოს კონსტუტუციაში მოიძიებს და აანალიზებს დებულებებს,
რომლებიც დაკავშირებულია დემოკრატიის უზრუნველყოფასთან (მაგ; ხელისუფლების განაწილება
და არჩევითობა, მრავალპარტიულობა, ადამიანის პოლიტიკური უფლებების განაწილება და არჩევითობა,ადამიანის
პოლიტიკური უფლებები და ა.შ.), გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებას დემოკრატიის გასაძლიერებლად
მიმართული ცვლილებების შესახებ.
მოქ.IX.1. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საკუთარი პიროვნული თვისებები,
მისწრაფებები და შესაძლებლობები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
აფასებს ღირებულებებზე დაფუძნებული პიროვნული არჩევანის
მნიშვნელობას საზოგადოების განვითარებისათვის.
მოქ.IX.9. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საქართველოს მოქალაქის
კონსტიტუციური უფლებები და თავისუფლებები,
მოვალეობები და პასუხისმგებლობები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ადარებს ერთმანეთთან
საქართველოს მოქალაქის კონსტიტუციურ უფლებებსა და თავისუფლებებს ადამიანის უფლებების
საყოველთაო დეკლარაციის დებულებებს;
მოქ.X.3.მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს თავისუფალი პიროვნებისა და აქტიური
მოქალაქის თვისებები.
· მსჯელობს თავისუფალი პიროვნების აქტიური მოქალქეობისათვის აუცილებელ პირობებზე საზოგადოებაში.
მოქ.X.11.მოსწავლეს
შეუძლია გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ირჩევს მნიშვნელოვან
მოვლენას საზოგადოებრივ-პოლიტიკური ცხოვრებიდან და თანაკლასელების ჯგუფთან ერთად განიხილავს
ამ მოვლენაში ადამიანთა მონაწილეობის მოტივაციას, შესაძლებლობებსა და ხარისხს;
აქტივობები:
1.პროექტის არსის გაცნობა, ..საინიციატივო
ჯგუფის შექმნა და დავალებების განაწილება;
2 .საარჩევნო კანონმდებლობის გაცნობა :თავიანთი უფლებების დაცვა
არჩევნების დროს, როგორც ამომრჩეველი ან კანდიდატი;
მოსწავლეები
გაეცნობიან :
საქართველოს
საარჩევნო კოდექს (კონსტიტუცია მუხ. 49) ადამიანის
უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია, მუხლი21; ვინ და როგორ ავირჩიოთ; საარჩევნო პროცესს;
3.
კვლევის გაკეთება სკოლის მასწავლებლებსა და დამხმარე პერსონალთან: ,,რა სიხშირით დადიან
არჩევნებზე და რა კრიტერიუმით აძლევენ ხმებს პოლიტიკურ პარტიებსა თუ კანდიდატებს“
4. გამოვლენა საარჩევნო ყუთისა, რომელშიც ჩაიყრება საარჩევნო ხმები; ნომინაციების დაწესება - პროექტში აქტიური ჩართულობისთვის:
1. ,,საუკეთესო საარჩევნო ყუთის"შექმნისათვის I ადგილი
2.,,ყველაზე ორგანიზებული,ინფორმირებული ამომრჩეველთა კლასი''(საფეხურების მიხედვით თითო)
3. ყველაზე აქტიური მონაწილე - რამდენიც გამოვლინდება
5. სასკოლო დებატების მოწყობა. რეზოლუცია: ,,სავალდებულო უნდა იყოს თუ არა არჩევნებში
მონაწილეობა“
საარჩევნო პარტიების A, B, C, D პროგრამების დამუშავება და პრეზენტაციები
აქცენტების გაკეთება პროგრამის ძლიერ და სუსტ მხარეებზე
6
.კანდიდატების შეხვედრა ამომრჩეველთნ და პროგრამის გაცნობა.
საინფორმაციო ბუკლეტების
გავრცელება
7. საარჩევნო კომისიის დაკომპლექტება;
8. საარჩევნო ბიულეტინების დამზადება;
9. იმიტირებული არჩევნების ჩატარება;
10. გაშუქება იმიტირებულ საარჩევნო პროცესების, მოვლენების,
ბლოგ პოსტისა დაწერილობითი დოკუმენტის (ოქმის) სახით;
აქტივობების
შეფასება მიზანთან
საპროექტო აქტივობები
|
ვადა
|
მოსალოდნელი შედეგი
|
საჭირო რესურსი
|
პასუხისმგებელი პირი
|
პროექტის
არსის გაცნობა, საინიციატივო ჯგუფის შექმნა და დავალებების განაწილება;
|
08.
10
|
პროექტის
განხორციელება
|
მოსწავლეები
საკლასო ოთახი
პროექტორი
ლეპტოპი
|
პედაგოგი
ნათია შიბდიროვი
|
საარჩევნო კანონების გაცნობა /ადგილობრივი, საერთაშორისო/
|
11.
10.
|
საარჩევნო კანონმდებლობასთან დაკავშირებით მოსწავლეთა
ცოდნის დონის ამაღლება
|
თაბახი, ამონარიდები კანონმდებლობებიდან
საქართველოს კონსტიტუცია;
ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია;
საარჩევნო კოდექსი;
|
პედაგოგი,
საინიციატივო ჯგუფი
|
კვლევის ჩატარება მოსწავლეების მიერ სკოლის თანამშრომლებთანსა და დამხმარე
პერსონალთან
|
15.
10.
|
რეალური საარჩევნო
კულტურის გაცნობა სქემაზე დაყრდნობით
|
მოსწავლეები;
სკოლის თანამშრომლები; დამხმარე პერსონალი;
თაბახის ფურცლები;
კომპიუტერი
|
საინიციატივო ჯგუფი
|
საარჩევნო ყუთების შესახებ;
ნომინაციების დაწესება - პროექტში აქტიური ჩართულობისთვის.
საარჩევნო სიების გამოფენა
|
17.
10
|
*მოსწავლეთა მოტივაციის გაზრდა
შემოქმედებითი უნარის განვთარების ხელშეწყობა
არჩევნების უზრუნველყოფა მოსწავლეთა მიერ დამზადებული
საარჩევნო ყუთებით
სიგელების გადაცემა
|
მოსწავლეები;
მუყაოს ქაღალდი;
სკოჩი;
ფლომასტერები;
საღებავები;
წებო
|
პედაგოგი
|
სასკოლო დებატების
მოწყობა
|
19.
10
|
მოსწავლეებში მსჯელობის, აზრის დაფიქსირების,თანამშრომლობისადა ჯანსაღი
კონკურენციის უნარების განვითარება
|
პედაგოგები;
მოსწავლეები;
სპიკერები;
დროის მარეგულირებელი;
მსაჯები;
სააქტო დარბაზი
|
პედაგოგი
ნათია შიბდიროვი
საინ. ჯგ.
|
სააჩევნო პარტიების პროგრამების დამუშავება
და პრეზენტაციები.
ამომრჩეველთნ შეხვედრის დაანონსება
|
22. 10
|
მოსწავლეები გამოკვეთენ საარჩევნო სუბიექტების დაპირებებს;
იმსჯელებენ პროგრამის პრიორიტეტებზე;
გააკეთებენ პრეზენტაციებს
|
მოსწავლეები;
ამონარიდები სხვადასხვა პოლიტ. პარტიების წინასაარჩევნო პროგრამებიდან;
ფლირჩარტები;
წებოვანა ფერადი ქაღალდები
|
პედაგოგი
მოსწავლეები
საინ. ჯგ.
საარჩ. კომისია
|
საარჩევნო კომისიის დაკომპლექტება
საარჩევნო ბიულეტინების დამზადება
|
23.
10
|
საარჩევნო კომისიის მომზადება არჩევნების სამართლიანად
და ორგანიზებულად ჩატარებისათვის
დამზადდება საარჩევნო ბიულეტინები
|
მოსწავლეები;
სამოქალაქო განათლების პედაგოგი;
საარჩევნო კოდექსი; მოსწავლეები;
თაბახის
ფურცლები;
კომპიუტერი;
პრინტერი
|
პედაგოგი
საარჩ. კომისია
|
კანდიდატების შეხვედრა ამომრჩეველთან
|
24.
10
|
ამომრჩევლის ინფორმირება სარჩევნო პროგრამების შესახებ.
|
მოსწავლეები; კანდიდატები; მიკროფონი, ხმის გამაძლიერებელი; თაბახის
ფურცლები, მარკერები სლოგანების შესაქმნელად
|
საინიციატივო ჯგუფი
პედაგოგი
|
არჩევნების ჩატარება
|
25-26.
10.
|
ჩატარდება არჩევნები
|
მოსწავლეები;
საკლასო ოთახები;
ბიულეტენები;
საარჩევნო ყუთი;
მარკირება,
ფოტო - კამერა
|
სკოლის დირექცია
პედაგოგი
საარჩევნო კომისია
|
არჩევნების შედეგების დათვლა,
შეფასება
|
25-26.
10
|
არჩევნების შედეგების ანალიზი
|
საინიციატივო ჯგ.
საარჩ. კომისია
|
საარჩევნო კომისია;
საინიციატ, ჯგ.
|
გაშუქება იმიტირებულ საარჩევნოპროცესების, მოვლენების, ფოვერ ფოინთის, ბლოგ პოსტისა და
წერილობითი
დოკუმენტის (ოქმის)
სახით;
|
27. 10
|
ინფორმაციის მიწოდება პროექტში მონაწილე სუბიექტებისათვის
ფოვერ ფოინთის შექმნა
ატვირთვა კლუბის ბლოგზე:
,,სუფთა მწვანე“.blogspot.com სკოლის
facebooc გვერძე;
კლუბის facebooc გვერძე;
|
სამოქ. პედ.
საინიციატივო ჯგ.
კლუბი:,, სუფთ მწვანე“
|
სამოქ. პედ.
საინიციატივო ჯგ.
|
პროექტის მონიტორინგი
და შეფასება
პროექტის მონიტორინგი/შეფასება
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმით
|
პირველი შუალედური მონიტორინგი
|
საინიციატივო ჯგუფი
|
19.09-27.09
|
დაკვირვება, კომენტარები
|
მეორე შუალედური მონიტორინგი
|
საინიციატივო ჯგუფი
|
04.10.
|
ანგარიში დავალების განხორციელებაზე
|
საბოლოო შეფასება
|
მოსწავლეები,
პედაგოგი
- ნათია შიბდიროვი
|
23- 24.10.
|
მოსწავლეთა თვითშეფასება;
პროექტის შეფასების კითხვარი;
პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების
ცხრილი
|
შეფასების რუბრიკები:
1.ანგარიში დავალების განხორციელებაზე
თარიღი -
ჯგუფი -
ამოცანის განხორციელების
ვადა -
შინაარსობრივი სამუშაო -
შევასრულეთ:
წარმატებით გავართვით თავი მოცემულ ვადაში შესასრულებელ
დავალებას
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
წავაწყდით დაბრკოლებებს:
მოცემულ დროში ჩვენ შეგვექმნა სიძნელეები შემდეგი სამუშაოს
შესასრულებლად
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
გვესაჭიროება
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ამისათვის ჩვენ გადავწყვიტეთ
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ჯგუფური თანამშრომლობა:
პროექტზე მუშაობის დროს ჯგუფში წამოიჭრა შემდეგი პრობლემები:---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
პრობლემების გადაჭრას შემდეგნაირად შევეცადეთ-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
პრობლემა ამით:
□ მოგვარდა
□ არ მოგვარდა
ჩვენ გვესაჭიროება
--------------------------------------------------------------------------------
2. მოსწავლეთა თვითშეფასება
პროექტის ჯგუფი -
სახელი, გვარი -
რა მოლოდინებით დავიწყე
პროექტზე მუშაობა? --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რამდენად მივაღწიეთ პროექტის
მიზანს?------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
როგორ განვითარდა ჯგუფში
თანამშრომლობა?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რა იყო შემოთავაზებული გაკვეთილისაგან განსხვავებული?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რა ვისწავლე?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
რას გავითვალისწინებ
შემდეგ პროექტზე მუშაობის პროცესში?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. პროექტის შეფასების
კითხვარი (ინდივიდუალური)
1.
როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა ამ პროექტზე მუშაობით?
ა. მე ბევრი ახალი ვისწავლე
ბ. მე ნაკლებად ვისწავლე ახალი
გ. მე არაფერი მისწავლია ახალი
2.
შენთვის ნათელი იყო საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით
განსახორციელებლად?
ა. სრულიად ნათელი იყო
ბ. ნაკლებად იყო ნათელი
გ. სრულიად გაურკვეველი იყო
3.
პროექტის აქტივობები გათვლილი იყო თუ არა თქვენს ასაკსა და შესაძლებლობებზე?
ა. სრულიად
ბ. ნაწილობრივ
გ. საერთოდ არა
4.
პროექტის აქტივობებს გამოიყენებთ თუ არა სამომავლოდ
ცხოვრებაში?
ა. სრულიად
ბ. ნაწილობრივ
გ. საერთოდ არა
5. რომელ აქტივობას გამოყოფდი
და რატომ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. მიიღებ თუ არა ასეთი ტიპის პროექტში კიდევ მონაწილეობას?
ა. დიახ
ბ. თავს შევიკავებ
გ. არა
7.
პროექტის შედეგებით კმაყოფილი ხარ?
ა. სრულიად
ბ. ნაწილობრივ
გ. საერთოდ არა
8. რას გააუმჯობესებდი პროექტის
საქმიანობაში, მოგვაწოდეთ რეკომენდაციები
4.პროექტის
განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
დაკვირვების საგანი
|
კომენტარები
|
შედგა თუ არა თანამშრომლობა
ჯგუფში
|
|
იყვნენ თუ არა მოსწავლეები
მოტივირებულნი და რამ განაპირობა მოტივაცია
|
|
აგრძელებდნენ თუ არა
მოსწავლეები მუშაობას გაკვეთილების შემდეგ
|
|
ჰქონდა თუ არა მათ
შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატიური და საქმიანი ხასიათი
|
|
იყვნენ თუ არა ჯგუფში
პასიური მოსწავლეები და რა იყო მათი პასიურობის მიზეზი
|
|
ჰქონდა თუ არა მათ
შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას სისტემატური და საქმიანი ხასიათი
|
დანართი№1
გამოკითხვის ანკეტა
1.რა სიხშირით მონაწილეობთ არჩევნებში?
ა. არასდროს მივდივარ
ბ.ხანდახან მივდივარ
გ.ყოველთვის მივდივარ
2.რა კრიტერიუმით
ვირჩევ საარჩევნო სუბიექტსა და პოლიტიკურ პარტიას?
ა.წაკითხული პროგრამით
ბ.საინფორმაციო საშუალებებით
გ.სხვა კრიტერიუმით
(-----------)
სოციალურიპროექტისავტორი
სახელი,
გვარი: ნათიაშიბდიროვი
სკოლა: ციხისძირისსაჯაროსკოლა
პროექტისდასახელება:
,,დედამიწა ჩვენს ხელშია“
პროექტისშინაარსიდააქტუალურობა:
XXI
საუკუნის ძირითდ პრობლემათა რიცხვს მიეკუთვნება ეკოლოგიური კრიზისი. აღნიშნული საკითხი
მწვავედ დგას ჩვენს ქვეყანაშიც . მსოფლიო გლობალური კრიზისის ფონზე გადამწყვეტი მნიშვნელობა ენიჭება ისეთ საკითხს
როგორიცაა, ბუნების დაცვა, მასზე ზრუნვა და გაფრთხილება
პროექტისსასწავლომიზნები:
პროექტის მიზანი წარმოადგენს სოფლის
თემისა და სკოლის საზოგადოების მოქალაქეობრივი შეგნების ამაღლებას. პროექტში ჩართულობა
მონაწილეებს შესძენს აქტიური მოქალაქისათვის საჭირო უნარ-ჩვევებს, ასევე მოხდება ეკოლოგიური
ცნობიერების ამაღლება, გარემოზე ზრუნვის უნარ-ჩვევების გამომუშავება. მოსწავლები გააცნობიერებენ
ადამიანის როლს ბუნების დაცვაში, აუმაღლდებათ პასუხისმგებლობის გრძნობა.
მოსალოდნელი შედეგები:
პროექტზე მუშაობისას მოსწავლები მოიპოვებენ ციფრულ ტექსტურ,გრაფიკულ მასალებს, მოახდენენ ამ მასალების კომბინირებას.
შედეგად მოსწავლეები გააცნობიერებენ ყველა
იმ სავალალო შედეგს რომელიც შეიძლება გამოწვეულ იქნეს ეკოლოგიური გულგრილობით. ამ პროცესში მოსწავლეებს
განუვითრდებათ სამოქალაქო და სოციალური კომპეტენციები. მოსწავლეების ძალისხმევი მოეწყობა
სკოლის ეზოს გამწვანება. მოსწავლეებს განუვითარდებათ ესთეთიკური
პროექტის
აღწერა:
პროექტისფარგლებში,,დედამიწა შველას
ითხოვს“კვირეულიდაიწყება 15აპრილს საზეიმო გახსნით: სიმბოლურად მოეწყობა სკოლის ეზოს მწვანე ფერბში
გაფორმება, ღონისძიება გაიხსნებამოსწავლეების მიერ დადგმული ფლეშმობი, შემდგომ საინიციატივო
ჯგფი საკოლის მოსწავლეებს და პედაგოგებს შესათვაზებენ სახალისო აქტივობებს. რის შემდეგაც
პროექტის ორგანიზატორი მიმართავს პროექტის მონაწილეებს კვირეულის ფარგლებში რა აქტვობები
განხორციელდება.
16 აპრილს დასუფთვების აქციის ფარგლებში მოსწავლეები დაასუფთვებენ
სკოლის მიმდებარე ტერიტორიას.
17 მარათონი (ჯანსაღი ცხოვრების პოპულარიზაცია) და მარათონში ვიწვევთ ახლო მდებარე სკოლებს(ქსნის
საჯარო სკოლა, ძველიქანდის საჯარო სკოლა) დავლაშქროთ ქსნის ციხე სადაც ასევე გარემო
განიცდის დასუფთვებას
18. აპრილს კონფერენცია ,,დედამიწა ჩვენი სახლია“
19. გამწვანების აქცია სკოლის ეზოს
ტერიტორიაზე
22. აქცია სოფლის ცენტრში სლოგანებით
დედამიწა შველას ითხოვს, წელიწადში დარგე თითო
ხე, ნუ დაანაგვიანებ, დედამიწა შველას ითხოვს, ასევე გაავრცელებენ საინფორმაციო ფლაიერებს
მოწოდებით ,,დაიცავი დედამიც ის შენი სახლია“
23 აპრილს განხორციელებული პროექტის
შემაჯამებელი პრეზენტაცია
პროექტის
მდგრადობა:
ეს პროექტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეების
შესაძლებლობების გამოვლენას, განუვითარდებათ პასუხისმგებლობის გრძნობა აქტიურად ჩაერთონ
გარემოს დაცვის ღონისძიებებში, ამით მათ მიეცემათ საშვალება საკუთარი თავის რეალიზაცია მოახდინონ.
პროექტის დამთავრების შემდეგ მოსწავლეები
გაგრძელებენ გარემოზე ზრუნვას. გამწვანებული
სკოლის ეზო კი, მრავალი თობის მოწავლეებისათის
იქნება ჯანსაღ გარემოში ყოფნის წინაპირობა. ასევე დაგვეხმარება ზოგადი განათლების ეროვნული
მიზნების ბ-პუნქტის განხორციელებაში. ბუნებრივი გარემო პირობების შენარჩუნება და დაცვა:
მოზარდმა უნდა იცოდეს რა ბუნებრივ გარემოში ცხოვრობს, რა ზიანი შეიძლება მიაყენოს გარმოს
ადამიანმა ამა თუ იმ მოქმედებამ, როგორ შეინარცუნოს და დაიცვას ბუნებრივი გარემო.
პროექტის
ბენეფიციარები:
მშობლები, მოსწავლეები, პედაგოგები,
თემის მოსახლეობა.
აქტივობები:
15 აპრილი პროექტის
კვირეულის გახსნა მწვანე ლენტით
16
აპრილი დასუფთვების აქცია
17
აპრილი მარათონი ,ლაშქრობა ,, ქსნის ციხეზე“
18
აპრილი კომფერენცია ,,დედამიწა ჩვენი სახლია“
19
აპრილი გამწვანების აქცია სკოლის ესოში
22
აპრილი აქცია სოფლის ცენტრში სლოგანებით და საინფორმაციო ფლაიერების გავრცელება ,,დაიცავი დედამიწა ის შენი სახლია“
23
აპრილიგანხორციელებული პროექტის შემაჯამებელი პრეზენტაცია
აქტივობებისშეფასებამიზანთან
საპროექტი
აქტივობები
|
ვადა
|
მოსალოდნელი
შედეგები
|
საჭირო
რესურსები
|
პასუხისმგებელი
პირი
|
|
1
|
1.პროექტის
თემის,მიზნების გაცნობა სკოლის ადმინისტრაციას,
მოსწავლეებსა და მშობლებისათვის
|
19.04
|
პროექტის განხორციელება
|
მშობლები, მოსწავლეები, მასწავლებლები.
საკლასო ოთახი
პროექტორი
ლეპტოპი
|
პედაგოგი
|
2
|
საინციატივო
ჯგუფების დაკომპლექტება
|
19.04
|
პროექტის იდეის გაცნობა მოსწავლე-
ებისათვის
|
მოსწავლეები;
სამოქალაქო განათლების პედაგოგი;
თაბახის ფურცლები;
კომპიუტერი;
პრინტერი
|
პედაგოგი
|
3
|
პროექტის კვირეულის გახსნა მწვანე
ლენტით
|
22.04
|
სიმბოლური დატვირთვა, მოსწავლეებში მოტივაციის ამაღლება.
კვირეულის ფარგლებში მოწავლეები
აქტიური ჩართვა სხვადასხვა ღონისძიებაში
|
მოსწავლეები მშობლები, მასწავლებლები,
|
პედაგოგი, საინიციატივო
ჯგუფი
|
4
|
კომფერენცია ,,დედამიწა ჩვენი სახლია“
|
23.04
|
მოსწავლეებში მსჯელობის, აზრის დაფიქსირების, კომუნიკაციის უნარების
განვითარება
|
პედაგოგები, მოსწავლეები,
მშობლები, თემის წარმომადგენლებიი
|
პედაგოგი,
საინიციატივო ჯგუფი
|
5
|
დასუფთვების აქცია
|
24.04
|
სკოლის მიდებარე ტერიტორიიაზე სუფთ გარემოს უზრუნველყოფა
|
მოსწავლეები, პედაგოგებ
|
პედაგოგი
საინიციატივო
ჯგუფი
|
6
|
მარათონი,
ლაშქრობა ქსნის ციხეზე
|
25.04
|
ჯანსარიცხოვრების წესის პოპულარიზაცია. კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლის
მონახულება და მიმდებარე ტერიტორიის დსაუფთვება.
|
მასწავლებელი, მოსწავლები, მშობლები
|
მასწავლებელი, მშობლები
საინიციატივო ჯგუფიფი
|
7
|
გამწვანების აქცია სკოლის
ეზოში
|
30.04
|
სუფთა, ჯანსაღი გარემოს შექმნა
|
მოსწავლეები, სხვადასხვა ნერგები,
სამუშაო იარაღები(ბარი, ფოცხი) მოსწავლეები, პედაგოგები, მშობლები
|
პედაგოგი
საინიციატივო
ჯგუფი
|
8
|
აქცია სოფლის ცენტრში სლოგანებით და საინფორმაციო ფლაიერების გავრცელება ,,დაიცავი დედამიწა ის შენი სახლია“
|
01.05
|
სოფლის საზოგადოების ცნობიერების
ამაღლება
|
მოსწავლეები
სლოგანები,
საინფორმაციო ფალიერები
|
პედაგოგი
საინიციატივო ჯგუფი
|
9
|
კედლის გაზეთის შექმნა დედამიწის თემასთნ დაკავშირებით
|
02.05
|
სკოლის საზოგადოების ცნობიერების ამაღლება
|
ფორმატის ფურცლები ფანქრები
მოსწავლეები
|
პედაგოგი,
საინიციატივო ჯგუფი
|
10
|
განხორციელებული პროექტის შემაჯამებელი პრეზენტაცია
|
03.05
|
პროექტის შედეგის ანალიზი
|
კომპიუტერი;
პროექტორი;
პროექტის განმავლობაში განხორციელებული აქტივობების ჩვენება
PowerPoint-ის პროგრამის საშვალებით
|
პედაგოგი
სანინიციატივო ჯგუფი
|
პროექტის მონიტორინგის შეფასება
პროექტის მონიტორინგი/შეფასება
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
პირველი შუალედური მონიტორინგი
|
საინიციატივო ჯგუფი
|
19.04 -03.05.2019 წ.
|
დაკვირვება, კომენტარები
|
მეორე შუალედური მონიტორინგი
|
საინიციატივო ჯგუფი
|
30.04. 2019 წ.
|
ანგარიში დავალების
განხორციელებაზე
|
საბოლოო შეფასება
|
მოსწავლეები, პედაგოგი-ნათია
შიბდიროვი
|
03.05.2019 წ.
|
მოსწავლეთათვითშეფასება;
პროექტისშეფასებისკითხვარი;
პროექტისგანხორციელებისპროცესშიმოსწავლეებზედაკვირვებისცხრილი
|
საგანი/საგნები:
სამოქალაქოგანათლება
საფეხური/კლასი:
საბაზო/საშუალო IX-X-კლასები
მოქ.IX.2.
მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს საკუთარი ადგილი და მნიშვნელობა საზოგადოებაში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
საკუთარი შესაძლებლობებისა და
ინტერესების შესაბამისად, გააზრებულად და აქტიურად მონაწილეობს კლასისა და სკოლის ცხოვრებაში
(მაგ.: სასკოლო კონკურსებსა და კონფერენციებში, კლასისა თუ სკოლის მოვლა-პატრონობისა
და კეთილმოწყობის საქმიანობაში, მოსწავლეთა თვითმმართველობასთან კონსტრუქციულ თანამშრომლობაში,
სასკოლო გუნდებში ან მათ მხარდამჭერთა კლუბებში და ა.შ.);
·
მოქ.IX.5.
მოსწავლეს შეუძლია პიროვნებისა და საზოგადოებისათვის მნიშვნელობის გააზრებით მისდიოს
ცხოვრების ჯანსაღი წესს.
·
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მსჯელობს ჯანსაღი გარემოს მნიშვნელობაზე
ადამიანის/საზოგადოების კეთილდღეობისათვის; აღწერს, თუ რა სახის ქმედებები უქმნის საფრთხეს
ჯანსაღ გარემოს; აღწერს იმას, თუ რა სახის ქმედებებს შეაქვთ წვლილი გარემოს დაცვაში;
მოქ.X.3. მოსწავლეს
შეუძლია დააკავშიროს
თავისუფალი პიროვნებისა
და აქტიური
მოქალაქის თვისებები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მსჯელობს თავისუფალი პიროვნების აქტიური მოქალქეობისათვის აუცილებელ პირობებზე საზოგადოებაში.
მოქ.X.5. მოსწავლეს
შეუძლია გააზრებული
მონაწილეობა და თანამშრომლობა სოციალური
პრობლემების გადაწყვეტაში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
თანაკლასელებთან ერთად
განიხილავს, თუ რა წვლილის შეტანა შეუძლია მას დღის ჯანსაღი რეჟიმის იდეის პოპულარიზაციაში
საკუთარ დსახლებაში; სახავს გეგმას და სკოლის თვითმმართველობის ორგანოებთან შეთანხმებით,
ახორციელებს საინფორმაციო-საგანმანათლებლო კამპანიას.
·
მონაწილეობს საკლასო
დისკუსიაში "რა შეგვიძლია შევმატოთ სკოლას?", რომლის მიზანია სკოლის საჭიროებებისა
და თანაკლასელთა შესაბამისი შესაძლებლობების დაზუსტება; ითვალისწინებს წინა წელს გაწეული
ანალოგიური სამუშაოს შედეგებს და შეიმუშავებს საკუთარ სამოქმედო გეგმას, რომელსაც შეათანხმებს
თანაკლასელებთან; დაგეგმილ აქტივობებში (მაგ.: სკოლის ბიბლიოთეკის ან სპორტული დარბაზის
შევსება, უმცროსკლასელთა ექსკურსიებში მასწავლებელთა დახმარება, სკოლისა თუ მისი გარემოს
კეთილმოწყობა და ა.შ.). ასრულებს მისთვის გამოყოფილ როლს
პროექტის განხორციელების დრო:
22;23;24;25-04 2019. 1;2;3-05 2019 წ.
1.1. სახელი,
გვარი, პირადი ნომერი
|
ნათია შიბდიროვი
|
1.2. ქალაქი
|
მცხეთა
|
1.3. სკოლა
|
სსიპ. მცხეთის მუნიციპალიტეტის, ციხისძირის საკჯარო სკოლა
|
1.4. საკონტაქტო ინფორმაცია
Email/Tel.:
|
2. პროექტის დასახელება
|
ტოლერანტობა და ადამიანის უფლბები
|
3. პროექტის მიზანი
(არაუმეტეს 100 სიტყვა)
|
ჩვენი სკოლის მოსწავლეთა უმრავლესობას ეთნიკურად აზერბაიჯანელი ბავშვები
შეადგენენ, სწავლა ქართულ ენაზე მიმდინარეობს, ქართველ და აზერბაიჯანელ მოსწავლეებთნ ერთად ჩვენს
სკოლაში ასევე სწავლობენ სხვა უმცირესობებიც, სომხები, ოსები, რუსები, ასირიელები,
მოსწავლეებს შორის
სუფევს მეგობრული ურთიერთობა.
აზერბაიჯანელი ბავშვები ტრადიციებიდან გამომდინარე
ჩაკეტილ ცხოვრებას ეწევიან, ისინი სკოლის
გარეთ აღარ ურთიერთობენ სხვა მოსწავლეებთნ, რაც ხელს უშლის მოზარდების განვითარებას
და ინტეგრაციას სამოქალაქო საზოგადოებაში.
პროექტის მიზანს წარმოადგენს:
სოფელში,თეში,სკოლაში, ქართველი და არაქართველი, მოსწავლე ახალგაზრდების დაახლოვება,
ტოლერანტული უნარ-ჩვევების განვითარება და ურთიერთ თანამშრომობა, საქარველოში მცხოვრები
უმცირესობების განსახლების ისტორია, მათი ურთიერთობა ქართველებთან, როგორც პოლიტიკური,
ასევე კულტურული კუთხით, ტრადიციები, ზნე-ჩვეულებები და სხვა.
|
4. პროექტის აღწერა
(არაუმეტეს 300 სიტყვა)
|
პროექტის
ფარგლებში ,,ტოლერანტობის“ კვირეული დაიწყება
საჯარო ,,Talk
show” -თი თემაზე:
,,როგორ ხედავთ ქართველთა და უმცირესობათა მეგობრულ ურთიერთობებს“? Talk show დაესწრება როგორც
სკოლის მოსწავლეები და პედაგოგები ასევე, მშობლები და თემის წარმომადგენლები, შეხვედრა
წარიმართება კითხვა პასუხის რეჟიმში. დისკუსიის ბოლოს ნაჩვენები იქნება დაწყებითი
საფეხურის მოსწავლეების მონაწილეობით გადაღებული სოციალუი კლიპი რომელიც ეხმიანება
ტოლერანტობის თემას. მოსწავლეებს დაევალებათ
მოიძიონ უმცირესობების საქართველოში დასახლების ისტორიები, მათი ტრადიციები, კულტურა,
მოეწყობა ეროვნული სამოსის გამოფენა, ტრადიციული ცეკვების წარმოდგენა, ტრადიციული
კერძების გაცნობა. მოეწყობა ერთობლივი ექსკურსია, თბილისის ტოლერანტულ უბანში, სადაც
მოსწავლეები მოინახულებენ სხვადასხვა ახმსარებლობის სალოცავებს(მეჩეთი, ეკლესია,სინაგოგა)
სკოლის ეზოში მოეწყობა გამწვანების აქცია ტოლერანტული სკვერი. (მარადმწვანე მცენარეების
დარგვა,შემდგომში მათი მოვლა პატრონობა).
პროექტში მონაწილე საინიციატივო ჯგუფი, მოამზადებს ცნობიერების ასამაღლებელ საინფორმაციო ბუკლეტებს
ტოლერანტული და არატოლერანტული ქცევის შესახებ და დაარიგებს მოსწავლეებში, პედაგოგებში,
სოფლის თემში. სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე
მოწყობა პერფორმანსი(სხვადასხვა ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელი მოსწავლეები
ეროვნული ტანსაცმლის ფორმაში მოსწავლეებს მიესალმებიან თავიანთ ენაზე). ეს აქტივობები
გაიწერება მთელი კვირის განმავლობაში.
|
5. რატომ არის თქვენი პროექტი საინტერესო და ინოვაციური
(არაუმეტეს 300 სიტყვა)
|
პროექტი ინოვაციურია სკოლისათვის იმდენად, რმდენადაც სკოლაში მსგვსი
მაშტაბური პროექტი არ ჩატარებულა. პროექტის ფარგლებში მოსწავლეებს შესაძლებლობა ექნებათ
მოირგონ სხვადასხვა პროფესიები, როგორიცაა ჟურნალისტი, ფოტოგრაფი,ბლოგერი, ,,Talk show”-ს წამყვანი, მკვლევარი. ამ კვირეულის ფარგლებში სკოლა თითქოს სამაუწყებლო კომპანიას
ემსგავსება, რომელიც აშუქებს, განიხილავს და დადებით განწყობებს აყალიბებს.
|
6. პროექტის ბენეფიციარები
(ვისზე იქონიებს გავლენას
პროექტის წარმატებით განხორციელება)
|
მშობლები, მოსწავლეები, პედაგოგები თემის მოსახლეობა,
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий