თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №3 საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასიX ვარიანტი I
II სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება
I -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.ახსენით , რა განსხვავებაა ფაქტსა და
მოსაზრებას შორის(1)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.რა არის ცენზურა და თქვენი
აზრით რისთვის შეიძლება გახდეს ის ხელისშემშლელი(2)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. მოცემულია კონფლიქტის ექსკალაციის
ეტაპები. დაასრულეთ ჩამონათვალი. თითო სწორი პასუხიფასდება თითო ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა-3
5.
|
4.
|
3. ალიანსის ფორმირება
|
2.
|
1. საწყისი ქმედება
|
4. მონახეთ შესაბამისობა ორ სვეტს
შორის არსებულ ინფორმაციას შორის . დავალების მაქსიმალური ქულაა-4
ა. სტერეოტიპები
|
1.
ღირებულებების კონფლიქტი
|
ბ.განსხვავებული ინტერესები
|
2.
ინფორმაციული კონფლიქტი
|
გ.ინფორმაციის დამახინჯება
|
3.
ინტერესთა კონფლიქტი
|
დ.განსხვავებული კულტურა
|
4.
ურთიერთობების კონფლიქტი
|
5.
სტრუქტურული კონფლიქტი
|
პასუხები
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №3 საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასიX ვარიანტი I I
II სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება
I -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1. თქვენი აზრით, რატომ არის მიჩნეული რომ მოსაზრება სუბიექტურია?(1)-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. ახსენით, რას ნიშნავს პლურალიზმი
და წარმოადგენს თუ არა მისი არსებობა აუცილებლობას(2)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. მოცემულია კონფლიქტურ სიტუაციებში ქცევის მოდელები დაასრულეთ ჩამონათვალი. თითო სწორი
პასუხი ფასდება თითო ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა-3
5.კონკურენცია
|
4.
|
3.
|
2.არიდება
|
1.
|
4. მონახეთ შესაბამისობა ორ სვეტს შორის
არსებულ ინფორმაციას შორის . დავალების მაქსიმალური ქულაა-4
ა. განსხვავებული კულტურა
|
1.
ინფორმაციული კონფლიქტი
|
ბ. დროის დეფიციტი
|
2.
ურთიერთობების კონფლიქტი
|
გ. ნეგატიური ქცევა
|
3.
ინტერესთა კონფლიქტი
|
დ.განსხვავებული პოზიციები
|
5. სტრუქტურული
კონფლიქტი
|
6. ღირებულებების
კონფლიქტი
|
პასუხები
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №3 საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასიX ვარიანტი III
II სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება
I -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1. რას წარმოადგენს სტერეოტიპი(1)------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. კონსტიტუციის 24 მუხლის თანახმად
, მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები თავისუფალია. ცენზურა დაუშვებელია.ახსენით ამ
მუხლის მნიშვნელობა და მისი დარღვევის შემთხვევაში გამოწვეული უარყოფითი შედეგები.(2)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. მოცემულია კონფლიქტის ექსკალაციის ეტაპები. დაასრულეთ ჩამონათვალი.
თითო სწორი პასუხიფასდება თითო ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა-3
5.უკიდურესი პოზიციების ფორმირება
|
4.
|
3.
|
2.
|
1. საწყისი ქმედება
|
4. მონახეთ შესაბამისობა ორ სვეტს
შორის არსებულ ინფორმაციას შორის . დავალების მაქსიმალური ქულაა-4
ა. განსხვავებული იდეოლოგია
|
1.ინფორმაციული კონფლიქტი
|
ბ. ინფორმაციის დამახინჯება
|
2.ურთიერთობების კონფლიქტი
|
გ. შეუთავსებელი პოზიციები
|
3.ღირებულებების კონფლიქტი
|
დ.უთანასწორობა რესურსებში
|
4.ინტერესთა კონფლიქტი
|
5.სტრუქტურული კონფლიქტი
|
პასუხები
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №3 საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასიX ვარიანტი IV
II სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება
I -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.დაასახელეთ
სტერეოტიპის უარყოფითი მხარეები(1)------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. დაასახელეთ
კონფლიქტის დადებითი და უარყოფითი შედეგები(2)-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. მოცემულია კონფლიქტურ სიტუაციებში ქცევის მოდელები დაასრულეთ ჩამონათვალი. თითო სწორი
პასუხი ფასდება თითო ქულით. დავალების მაქსიმალური ქულაა-3
5.თანამშრომლობა
|
4.
|
3.
|
2.კონკურენცია
|
1.
|
4.მონახეთ შესაბამისობა
ორ სვეტს შორის არსებულ ინფორმაციას შორის . დავალების მაქსიმალური ქულაა-4
ა.გეოგრაფიული ფაქტორები
|
1.ინფორმაციული კონფლიქტი
|
ბ.სხვადასხვა კრიტერიუმები
|
2.ურთიერთობების კონფლიქტი
|
გ.ძლიერი ემოციები
|
3.ინტერესთა კონფლიქტი
|
დ.ინფორმაციის დამახინჯება
|
4.სტრუქტურული კონფლიქტი
|
5.ღირებულებების კონფლიქტი
|
პასუხები
ა-
|
ბ-
|
გ-
|
დ-
|
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №3 საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასი X ვარიანტი I
II სემესტრი
სწორი პასუხები:
ვარიანტი I
№
|
სწორი პასუხები
|
1
|
ფაქტი აღწერს სინამდვილეს, მოსაზრება კი ფაქტის შეფასებაა
|
2
|
სახელმწიფოს კონტროლი ინფორმაციაზე
|
3
|
კონფლიქტის გაღვივება, კომუნიკაციის დამახინჯება, უკიდურესი პოზიციების
ფორმირება
|
4
|
ა-4 ბ-3 გ-2 დ-1
|
ვარიანტი II
№
|
სწორი პასუხები
|
1
|
ის ადამიანების გრძნობებს ეფუძნება
|
2
|
განსხვავებულ აზრთა თანაარსებობა.
|
3
|
კომპრომისი, თანამშრომლობა. შეგუება
|
4
|
ა-5 ბ-4 გ-2 დ-3
|
ვარიანტი III
№
|
სწორი პასუხები
|
1
|
წინასწარგანწყობა, რომელიც ფაქტებსა და მსჯელობას არ ეყრდნობა
|
2
|
|
3
|
კონფლიქტის გაღვივება, ალიანსის ფორმირება, კომუნიკაციის დამახინჯება
|
4
|
ა-3 ბ-1 გ-4 დ-5
|
ვარიანტი IV
II სემესტრი
№
|
სწორი პასუხები
|
1
|
|
2
|
|
3
|
კომპრომისი, არიდება, შეგუება
|
4
|
ა-4 ბ-5 გ-2
დ-1
|
შემაჯამებელი სამუშაო № 3 კლასი
X
საგანი-სამოქალაქო განათლება
II სემესტრი
სახელმძღვანელო-სამოქალაქო
განათლება. გამომცემლობა ბაკურ სულაკაური.
შემაჯამებელი ჩატარდა ტესტის სახით. ტესტი შედგენილია 43-59 პარაგრაფების მიხედვით.
ტესტი შედგება 3 ტიპის დავალებისაგან
კითხვებზე პასუხი
(2)
ცხრილის შევსება(1)
შესაბამისობების
დადგენა(1)
შესაბამისობა
ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
მოქ.X.7. მოსწავლეს
შეუძლია სამოქალაქო საზოგადოების ძირითადი
საფუძვლების კვლევა.
მოქ. X 8.
მოსწავლეს შეუძლია საქართველოს მდგრადი განვითარების შესაძლებლობების კვლევა.
მოქ.X.11. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.
შეფასების რუბრიკა
მაღალი 10-9
|
საშუალოზე მაღალი8-7
|
საშუალო6-5
|
დაბალი4-1
|
მოსწავლეს შეუძლია სამოქალაქო საზოგადოების ძირითადი საფუძვლების
კვლევა.
მოსწავლეს შეუძლია
საქართველოს მდგრადი განვითარების შესაძლებლობების კვლევა.
მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.
|
მოსწავლე ცდილობს
სამოქალაქო საზოგადოების ძირითადი საფუძვლების კვლევას
მოსწავლე ცდილობს საქართველოს მდგრადი განვითარების შესაძლებლობების კვლევას.
მოსწავლე ცდილობს გაანალიზოს
მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.
|
მოსწავლე საჭიროებს
დახმარებას გამოიკვლიოს სამოქალაქო საზოგადოების ძირითადი საფუძვლები.
მოსწავლე საჭიროებს
დახმარებას გამოიკვლიოს საქართველოს მდგრადი განვითარების შესაძლებლობები.
მოსწავლე საჭიროებს
დახმარებას გაანალიზოს
მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.
|
მოსწავლეს არ
შეუძლია სამოქალაქო
საზოგადოების ძირითადი საფუძვლების კვლევა.
მოსწავლეს არ
შეუძლია საქართველოს მდგრადი განვითარების შესაძლებლობების კვლევა.
მოსწავლეს არ შეუძლია გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.
|
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №4 საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასიX ვარიანტი I II
სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური
ქულაა-10
დავალება I
-უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.როდის იქნა დამყარებული საქართველოში რესპუბლიკური წყობა?(1)
ა. 1919 ბ. 1921
გ. 1918
2.საქართველოს
ეკონომიკის მინისტრი არის (1)
ა. ხელისუფლების საკანონმდებლო შტოს წარმომადგენელი
ბ. ხელისუფლების სასამართლო შტოს წარმომადგენელი
გ.ხელისუფლების აღმასრულებელი შტოს წარმომადგენელი
3.სამართალდამცავ
ორგანოებს არ მიეკუთვნება
ა.საკრებულო ბ. ფინანსური პოლიცია გ. კონტროლის პალატა
4.რა ჰქვია პარლამენტის მიერ მიღებულ დოკუმენტს
ა. ნორმატიული აქტი ბ. კანონი
გ. სამართალი
5.როგორ არის დაკავშირებული ხელისუფლების მიზნებთან
მოქალაქის მონაწილეობა ქვეყნის მართვაში? როგორ იცავს სახელმწიფო მოქალაქის უფლებას- მონაწილეობა მიიღოს ქვეყნის მართვაში?-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6.დაასახელეთ
სახელმწიფოს მინიმუმ სამი ნიშანი(3)-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.რომელი ფუნქციის
შესასრულებლად სჭირდება ქვეყანას ჯარი(1)-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №4 საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასიX ვარიანტი I I II
სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური
ქულაა-10
დავალება I
-უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.
როდის იქნა მიღებული
საქართველოს I კონსტიტუცია?(1)
ა. 1921 ბ.
1922 გ. 1918
2.
ადგილობრივი თვითმმართველობის
ორგანოს არ მიეკუთვნება(1)
ა საკრებულო
ბ. სახალხო დამცველის აპარატი გ. მერია
3.
სახელმწიფო ორგანოს
ან თანამდებობის პირის მიერ გამოცემულ ოფიციალურ
დოკუმენტს ეწოდება(1)
ა. კანონი ბ. სამართალი გ. სამართებლივი აქტი
4.
დაასახელეთ სახელმწიფოს
მინიმუმ სამი ნიშანი(3)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.
საქართველოს საგარეო
საქმეთა მინისტრი არის(1)
ა. ხელისუფლების
საკანონმდებლო შტოს წარმომადგენელი
ბ. ხელისუფლების
სასამართლო შტოს წარმომადგენელი
გ.ხელისუფლების
აღმასრულებელი შტოს წარმომადგენელი
6.
ვთქვათ თქვენ არ გსურთ
, მონაწილეობა მიიღოთ ქვეყნის მართვაში. უნდა დაემორჩილოთ თუ არა ამ ქვეყნის კანონებს(1)------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.
რა შემთხვევაში თვლიან
დემოკრატიულ საზოგადოებაში მოქალაქეები ხელისუფლებას ტავიანთი ინტერესების
დამცველად და თუ ხელისუფლება არ არის
მოქალაქეთა ინტერესების დამცველი , რა მექანიზმებით შეუძლიათ მოქალაქეებს ქვეყანაში მიმდინარე პროცესებზე ზემოქმედება?(2)--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. საქართველოს პარლამენტი არის (1)
ა. ხელისუფლების
საკანონმდებლო შტო
ბ. ხელისუფლების
სასამართლო შტო
გ. ხელისუფლების
აღმასრულებელი შტო
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
შემაჯამებელი
ტესტური დავალება №4 საგანი-სამოქალაქო
განათლება
კლასიX ვარიანტი III II
სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური
ქულაა-10
დავალება I
-უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.ვის კომპეტენციაში შედის
პარლამენტის დათხოვნა?(1)
ა. პრეზიდენტის ბ. პარლამენტის
თავმჯდომარის გ. პრემიერ- მინისტრის
2. საქართველოს დღეს მოქმედი კონსტიტუცია
მიიღეს(1)
ა. 2003 ბ. 1995 გ. 1991
3. საქართველოს განათლების
მინისტრი არის(1)
ა. ხელისუფლების საკანონმდებლო შტოს წარმომადგენელი
ბ. ხელისუფლების სასამართლო შტოს წარმომადგენელი
გ.ხელისუფლების აღმასრულებელი შტოს წარმომადგენელი
4. ადგილობრივი
თვითმმართველობის ორგანოს მიეკუთვნება
ა. კონტროლის პალატა ბ. მერია
გ. პროკურატურა
5.სამართალი არის(1)
ა. პარლამენტის მიერ მიღებული დოკუმენტი
ბ. თანა,დებობის პირის მიერ გამოცემული დოკუმენტი
გ.სახელმწიფოს მიერ დადგენილი ქცევის სავალდებულო წესების
ერთობლიობა
6. დაასახელეთ
სახელმწიფოს მინიმუმ სამი ნიშანი(3)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. ბერძენი ფილოსოფოსი არისტოტელე წერდა
,, დემოკრატიულ სახელმწიფოში თავისუფლება და თანასწორობა მიღწეული იქნება მაშინ , როდესაც
მართვაში ერთნაირად მიიღებს მონაწილეობას ყველა
ადამიანი უკანასკნელის ჩათვლით როგორ გესმით ეს გამონათქვამი და ეთანხმებით თუ არა ამ მოსაზრებას(2)-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება №4
საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასიX ვარიანტი IV II
სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება
I -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1. ვის კომპეტენციაში შედის პრეზიდენტის იმპიჩმენტი?(1)
ა. პარლამენტის
ბ. პრემიერ მინისტრის გ. უზენაესი
სასამართლოსი
2. ადგილობრივი
თვითმმართველობის ორგანოს მიეკუთვნება(1)
ა. პარლამენტის დარგობრივი კომიტეტი ბ. კონტროლის პალატა გ. საკრებულო
3. საქართველოს
უზენაესი სასამართლოს თავმჯდომარე არის(1)
ა. ხელისუფლების საკანონმდებლო შტოს წარმომადგენელი
ბ. ხელისუფლების სასამართლო შტოს წარმომადგენელი
გ.ხელისუფლების აღმასრულებელი შტოს წარმომადგენელი
4. ნორმატიულ
სამართებლივ აქტს არ მიეკუთვნება(1)
ა. სასამართლოს გადაწყვეტილება
ბ. პრეზიდენტის ბრძანებულება
გ. პარლამენტის დადგენილება
5. დაასახელეთ
სახელმწიფოს მინიმუმ სამი ძირითადი ნიშანი(3)-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. კანონი დაცვის
საუკეთესო გზა სასჯელის სიმკაცრეა. მოიყვანეთ ამ მოსაზრების მომხრე და საწინააღმდეგო არგუმენტი(2)
მომხრე-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
მოწინააღმდეგე-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. რა დამოკიდებულება
გაქვთ არაცევნებზე არწასვლასთან დაკავშირებით(1)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შემაჯამებელი ტესტური
დავალება №4 საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასიX II სემესტრი
სწორი პასუხები:
ვარიანტი I
№
|
სწორი პასუხები
|
1
|
გ
|
2
|
გ
|
3
|
ა
|
4
|
ბ
|
5
|
ტერიტორია,
ხელისუფლება, საგადასახადო სისტემა
|
6
|
კითხვა სადისკუსიოადა
მოითხოვს ლოგიკურ პასუხს რომელიც არ შეიცავს ფაქტობრივ შეცდომას.
|
7
|
თავდაცვის
|
ვარიანტი II
№
|
სწორი პასუხები
|
1
|
ა
|
2
|
ბ
|
3
|
გ
|
4
|
სუვერენიტეტი ტერიტორია მოსახლეობა
|
5
|
ა
|
6
|
სადისკუსიო
კითხვა
|
7
|
სადისკუსიო
კითხვა
|
8
|
ა
|
ვარიანტი III
№
|
სწორი პასუხები
|
1
|
ა
|
2
|
ბ
|
3
|
ა
|
4
|
ბ
|
5
|
გ
|
6
|
საგადასახადო სისტემა ტერიტორია, მოსახლეობა
|
7
|
სადისკუსიო კითხვა
|
ვარიანტი IV
№
|
სწორი პასუხები
|
1
|
ა
|
2
|
გ
|
3
|
ბ
|
4
|
ა
|
5
|
ტერიტორია მოსახლეობა
გადასახადები
|
6
|
ლოგიკური პასუხი
|
7
|
სადისკუსიო
კითხვა
|
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება№5 საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასიX ვარიანტი I II
სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური
ქულაა-10
დავალება I
-უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1. როგორ პოლიტიკურ
ამოცანებს წყვეტს მასობრივი ინფორმაციის საკითხები თანამედროვე საზოგადოებაში? (2)
2.
ვთქვათ თქვენ არ გსურთ
, მონაწილეობა მიიღოთ ქვეყნის მართვაში. უნდა დაემორჩილოთ თუ არა ამ ქვეყნის კანონებს?(2)
3.
რატომ არის დამოკიდებული
დემოკრატიის ხარისხი მოქალაქეთა თავისუფლების ხარისხზე და მათ პასუხისმგებლობაზე?(2)
4.
ხელისუფლებაში მოსული
პარტიები ხშირად ვერ ასრულებენ წინასაარჩევნო
დაპირებებს. თქვენი აზრით რა არის ამის მიზეზი?ამის გამოსარიცხად რა პრევენვიული ზომების
მიღებაა საჭირო საზოგადოებისმხრიდან?(2)
5.
პოლიტიკის მიმართ
ორი საპირისპირო მიდგომა არსებობს: ერთნი ამბობენ რომ პოლიტიკა ბინძური საქმეა, მეორე
მიდგომის თანახმად კი პოლიტიკა საპატიო საქმეა.რომელ
მოსაზრებას გამოხატავს ქვემოთ მოყვანილი ციტატა ?(2)
,, პოლიტიკა სამეფო საქმიანობაა(არისტოტელე)
იმსჯელეთ რამდენად აუცილებელია სახელმწიფო საზოგადოებისათვის.
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება№5 საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასიX ვარიანტი I I II
სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური
ქულაა-10
დავალება I -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.
ფიქრობთ რომ ახალგაზრდების
მიერ ტელევიზიით არასათანადო მასალის ყურება , რომელიც მაგალითად , რასისტულ ან ძალადობის
ფაქტებს შეიცავს, გავლენას ახდენს მათ აზროვნებასა
და დამოკიდებულებაზე?(2)
2.
ვთქვათ, თქვენი აზრით
თქვენი ქვეყნის ხელისუფლება არ იცავს თქვენს უფლებებს. უნდა დაემორჩილოთ თუ არა ამ ქვეყნის კანონებს? ახსენით თქვენი პასუხი(2)
3.
რა შემთხვევაში თვლიან
დემოკრატიულ საზოგადოებაში მოქალაქეები ხელისუფლებას ტავიანთი ინტერესების
დამცველად და თუ ხელისუფლება არ არის
მოქალაქეთა ინტერესების დამცველი , რა მექანიზმებით შეუძლიათ მოქალაქეებს ქვეყანაში მიმდინარე პროცესებზე ზემოქმედება?(2)
4.
რა შემთხვევაში არის
არჩევნები არადემოკრატიული და რა შეიძლება იყოს არადემოკრატიული არჩევნების ცატარების
მიზეზი(2)
5.
პოლიტიკის მიმართ
ორი საპირისპირო მიდგომა არსებობს: ერთნი ამბობენ რომ პოლიტიკა ბინძური საქმეა, მეორე
მიდგომის თანახმად კი პოლიტიკა საპატიო საქმეა.რომელ
მოსაზრებას გამოხატავს ქვემოთ მოყვანილი ციტატა ?(1)
პოლიტიკა სიძულვილის მოწესრიგებული სისტემაა( ჰენრი ადამსი)
იმსჯელეთ რამდენად აუცილებელია სახელმწიფო საზოგადოებისათვის.(1)
თარიღი:
სკოლა:
კლასი:
სახელი, გვარი
(ტალახაძე)
შემაჯამებელი ტესტური დავალება№5 საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასიX ვარიანტი II II
სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური
ქულაა-10
დავალება I
-უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.რამდენად შეუძლიათ
პოლიტიკურ ლიდერებს , მასობრივი ინფორმაციის საშუალებების დახმარებით მართონ საზოგადოებრივი
აზრი?(2)
2.ვალდებულია თუ არა
მოქალაქე , იზრუნოს საზოგადოების განვითარებასა და გაუმჯობესებაზე? ახსენით რატომ(2)
3.რატომ იღებენ მონაწილეობას
არჩევნებში მონაწილეობას 18 წლის ასაკიდან, როდესაც ადამიანს პასპორტს 16 წლის ასაკში
აძლევენ და სისხლის სამართლის პასუხისმგებლობა 14 წლის ასაკიდან დგება?(2)
4.რა შემთხვევაში
არის არჩევნები არადემოკრატიული და რა შეიძლება იყოს არადემოკრატიული არჩევნების ცატარების
მიზეზი?(2)
5. პოლიტიკის მიმართ
ორი საპირისპირო მიდგომა არსებობს: ერთნი ამბობენ რომ პოლიტიკა ბინძური საქმეა, მეორე
მიდგომის თანახმად კი პოლიტიკა საპატიო საქმეა.რომელ
მოსაზრებას გამოხატავს ქვემოთ მოყვანილი ციტატა ?(1)
პოლიტიკა მხოლოდ კარიერის
გაკეთების საშუალებაა(ჯონსონი)
იმსჯელეთ რამდენად აუცილებელია სახელმწიფო საზოგადოებისათვის.(1)
შემაჯამებელი
ტესტური დავალება№5 საგანი-სამოქალაქო განათლება
კლასიX ვარიანტი IV II
სემესტრი
ტესტის მაქსიმალური ქულაა-10
დავალება
I -უპასუხეთ დასმულ კითხვებს.
1.ფიქრობთ, რომ ადამიანები
მხოლოდ იმ მოსაზრებებს ითვისებენ, რომლებსაც
ისინი ემხრობიან ან იმ ინფორმაციას, რომელიც ამართლებს ან ასაბუთებს მათ საკუთარ თვალსაზრისს?(2)
2.რამდენად დამოუკიდებელია
მასობრივი ინფორმაციის საშუალებები?(2)
3.უნდა აღელვებდეს
თუ არა მოქალაქეს სხვა მოქალაქეთა ბედი, ვინც
ნაკლებად წარმატებულია, შევიწროებულია ამა თუ იმ მიზეზით, რატომ?(2)
4.რა შემთხვევაში
თვლიან დემოკრატიულ საზოგადოებაში მოქალაქეები ხელისუფლებას თავიანთი ინტერესების
დამცველად და თუ ხელისუფლება არ არის
მოქალაქეთა ინტერესების დამცველი , რა მექანიზმებით შეუძლიათ მოქალაქეებს ქვეყანაში მიმდინარე პროცესებზე ზემოქმედება?(2)
5. პოლიტიკის მიმართ ორი საპირისპირო
მიდგომა არსებობს: ერთნი ამბობენ რომ პოლიტიკა ბინძური საქმეა, მეორე მიდგომის თანახმად კი პოლიტიკა საპატიო საქმეა.რომელ მოსაზრებას გამოხატავს
ქვემოთ მოყვანილი ციტატა ?(1)
ცოდვით დაცემული და სამოთხიდან
გაძევებული ადამიანი მიდრეკილია ძალადობისკენ.სახელმწიფოს ამ მიდრეკილების ალაგმვა
აკისრია.( ნეტარი ავგუსტინე)
6. იმსჯელეთ რამდენად აუცილებელია სახელმწიფო საზოგადოებისათვის.(1)
შემაჯამებელი
სამუშაო № 5
საგანი-სამოქალაქო განათლება II სემესტრი
სახელმძღვანელო-სამოქალაქო
განათლება. გამომცემლობა ბაკურ სულაკაური.
შემაჯამებელი ჩატარდა ტესტის სახით. ტესტი შედგენილია 72- 88
პარაგრაფების მიხედვით.
ტესტი შედგება
სადისკუსიო კითხვებისაგან , რომელიც საჭიროებს ლოგიკურ და არგუმენტირებულ კითხვებს
შესაბამისობა
ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
მოქ.X.6.მოსწავლეს
შეუძლია გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის
საშუალებები.
მოქ. X 9. მოსწავლეს
შეუძლია გაანალიზოს საქართველოს სახელმწიფო
მმართველობის სისტემის განვითარების პროცესი.
მოქ.X.10.მოსწავლეს
შეუძლია საქართველოს მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ
ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის შესაძლებლობების კვლევა და გამოყენება.
მოქ.X.11.მოსწავლეს
შეუძლია გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის
დემოკრატიაში.
შეფასების რუბრიკა
მაღალი
10-9
|
საშუალოზე მაღალი8-7
|
საშუალო6-5
|
დაბალი4-1
|
მოსწავლეს შეუძლიაგაანალიზოს
მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები.
მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის
სისტემის განვითარების პროცესი.
მოსწავლეს შეუძლია საქართველოს მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ
ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის შესაძლებლობების კვლევა და გამოყენება.მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.
|
მოსწავლე
ცდილობს
გაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის
საშუალებები.
მოსწავლე
ცდილობს
გაანალიზოს საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის სისტემის განვითარების
პროცესი.
მოსწავლე
ცდილობს
საქართველოს მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის
შესაძლებლობების კვლევა და გამოყენება.
მოსწავლე
ცდილობს
გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.
|
მოსწავლე
საჭიროებს დახმარებასგაანალიზოს მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი
ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები.
მოსწავლე
საჭიროებს დახმარებას გაანალიზოს
საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის სისტემის განვითარების პროცესი.
მოსწავლე
საჭიროებს დახმარებას გამოიკვლიოსსაქართველოს
მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის შესაძლებლობები
მოსწავლე
საჭიროებს დახმარებასგაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.
|
მოსწავლეს არ შეუძლიაგაანალიზოს
მრავალფეროვან საზოგადოებაში სამართლიანი ურთიერთობის უზრუნველყოფის საშუალებები.
მოსწავლეს არ შეუძლია გაანალიზოს საქართველოს სახელმწიფო მმართველობის
სისტემის განვითარების პროცესი.
მოსწავლეს არ
შეუძლია საქართველოს მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ
ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის შესაძლებლობების კვლევა და გამოყენება.მოსწავლეს არ შეუძლია გაანალიზოს მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიაში.
|
სამოქალაქო განათლება
X-კლასი
ექსტერნის საგამოცდო
ტესტი
1.საქართველში
ყველა პირი ვალდებულია იცავდეს:
ა.კონსტიტუციას და ყველა იმ ადთ-წესს, რაც გავრცელებულია
მისი უშვალო ცხოვრების ადგილას
ბ.კონსტიტუციითა
და უმრავლესობის მიერ აღიარებულ რელიგიის კანონებს;
გ.უმრავლესობის მიერ აღიარებულ ზნეობრივ კანონებსა და
მოთხოვნებს;
დ.კონსტიტუციისა და კანონმდებლობის მოთხოვნებს.
2.რა ეწოდება
ეკონმიკურ სისტემას, რომელშიც პროდუქციისა და მომსახურეობის წარმოება-განაწილების გადაწყვეტილებები
თვითრეგულირებადია?
ა.შერეული;
ბ.საბაზრო;
გ.გეგმიური;
დ.კოლექტიური.
3.მდგრადი განვითარების კონცეფცია სამი კომპონენტის ჰარმონიულ ურთიერთკავსირს
ეყრდნობა.ჩამოთვლილი
კომპონენტებიდან რომელია ზედმტი?
ა.გარემოს მდგრადი განვითარება;
ბ.მდგრადი ჰუმანური განვითარება;
გ.მდგრადი სოციალური განვითარება;
დ.მდგრადი ეკონომიკური განვითარება.
4.ქვემოთ მოცემულია
კონფლიქტურ სიტუაციაში ქცევის სტრატეგიები. რომელ მათგანს ეწოდება არიდება?
ა.მხოლოდ ერთი მხარის ინტერესების დაკმაყოფილება;
ბ.საკუთარი და დაპირისპირებული მხარის ინტერესების იგნორირება;
გ.მეორე მხარის ინტერესების დაკმაყოფილება საკუთარი
ინტეესების ხარჯზე;
დ.მხარეთა ინტერესების დაკმაყოფილება, ურთიერთმისაღები
გადწყვეტილების მოძიება.
5.ქვემოთ მოცემულია
სქემა, რომელიც ასახავს საბაზრო სტრუქტურას კონკურენციის ხარისხის კლების მიხედვით
რომელი ტერმინია
გამოტოვებული?
ა.ოლიგოპილია;
ბ.მეგალომანია;
გ.მეგალოპოლია;
დ.ოლიგოფრენია
6.რა ეწოდება მრავალფეროვნების ორგნიზების ფორმათაგან ერთ-ერთს,რომელიც
გულისხმობას განსხვავებული ნიშნის მქონე ჯგუფისა თუ ადამიანის გარიყვას განცალკევებას?
ა.ასიმილაცია;
ბ.სეგრეგაცია;
გ.თანაარსებობა
დ.ტოლერანტობა.
7.ჩამოთვლილი მსჯელობებიდან რომელი შეიძლება მივიჩნიოთ დემოკრატიის დადებით
მახასიეთებლად?
ა.უმრავლესობასა
და უმცირესობას შორეის ძალზე მცირე რაოდენობრივი განსხვავების დროს საზოგადოების თითქმის
ნახევრის ნება აღმოჩნდება უგულებელყოფილი;
ბ.უმრავლესობის
მხარდაჭერა არ არის საუკეთესო, უნაკლო გადაწყვეტილების მიღების გარანტია;
გ.არ ხდება არც ერტი პოლიტიკური ჯგუფის შევიწროება, მიუხედავად იმისა, იზიარებს
თუ არა მის იდეოლოგიას მართველი ძალა;
დ.დემოკრატიის
განხორციელება მხოლოდ მცირერიცხოვანი მოსახლეობის და შეზღუდული ტერიტორიის პირობებშია
შესაძლებელი.
8.ქვემოთ მოცემულია სტარტეგიული დაგეგმვისას გარემსა და საკუთარი შესაძლებლობების
გაანალიზების ერთ-ერთი გავრცელებული მეთოდის ე.წ. SWOT ანალიზის ამსახველი არასრული
სქემა. ჩამონათვალიდან რომელი შეესაბამება ცარიელ უჯრედს?
S
W
O
T
ა.შედეგები;
ბ.შეფასებები;
გ.საფრთხეები;
დ.ალტერნატივები.
9.რა ეწოდება სამოქალაქო
მონაწილეობის საფეხურს, როდესაც საზოგადოების წევრები და ჯგუფები განიხილავენ პრობლემის
მოგვაების საუკეთესო შესაძლებლობებს და ქმნიან ერთიანი კოალიციას გადაწყვეტილების მიმღებებთან
ერთად?
ა.ინფორმირება;
ბკონსულტაცია;
გ.თანამშრომლობა;
დ.უფლებამოსილება
10.დემოკრატიულ ქვეყნის
პოლიტიკურ, ეკონომიკურ, სოციალურ პროცესებში მოქალაქის მონაწილეობა არ გულისხმობს:
ა.სამოქალაქო კონტროლის განხორციელებას;
ბ.სახელმწიფო ფინანსების გონივრულ ხარჯვას;
გ.მიმდინარე პროცესბზე პოლიტიკურ და სოციალურ გავლენას;
დ.ქვეყნისათვის მნიშვნელოვანი გადაწყვეტილების მიღებაში
მონაწილეობას.
11.რა ეწოდება რაიმე
სოცოალურ მოვლენაზე, ობიექტზე ან ჯგუფზე გავრცელებულ სქემატურ განზოგადებულ შეხედულებას?
ა.სნსიტიზმი;
ბ.სტერეოტიპი;
გ.დისკრიმინაცია;
დისკრედიტაცია.
12.ჩასვით ტექსტში შესაბამისითერმინი:
საერთაშორისო ჰუმანიტარული სამართალი ზღუდავს მებრძოლ
მხარეებს ომის წარმოების მეთოდებას და საშუალებებში. საერთაშორისო სამართლის ძირითადი
დოკუმენტია ჯენევის 1949 წლის ოთხი-----------------------და 1977 წლის ორი დამატებითი
ოქმი.
ა.პეტეცია;
ბ.კონვენცია;
გ.დეკლარაცია;
დ.პროკლამაცია.
13.რა იდეეის წინააღმდეგაა მიმართული მოცემული ილუსტრაცია?
ა.გარემოს დაცვის უგულებელყოფის;
ბ.სიტყვისთავისუფლების შეძღუდვის;
გ.გადაადგილების თავისუფლების შეზღუდვის;
დ.სამართლიანი სასმართლოს უფლების შეძღუდვის.
14. (2ქულა)I სვეთში მოცემულია ადამიანის
უფლებები და თავისუფლებები, ხოლო II სვეთში უფლებათა ჯგუფები. დაადგინეთ
შესაბამისობა I და II სვეტში მონაცემებს შორის.
I
|
II
|
ა.არჩევნებში მონაწილეობა
ბ.საცხოვრებლის არჩევა
გ.მანიფესტაციის ჩატარება
დ.განათლების უფლება
ე.რწმენის თავისუფლება
ვ.შრომის უფლება
|
1. პირადი,სამოქალაქო
2. სოციალ-ეკონომიკური
3. პოლიტიკური
|
I
|
ა
|
ბ
|
გ
|
დ
|
ე
|
ვ
|
II
|
შემაჯამებელი ტესტური დავალება I სემესტრი №1 საგანი-სამოქალაქო განათლება
დავალების ტიპი : კითხვებზე პასუხი,
სესაბამისობის დადგენა, არჩევითი პასუხიანი, თანმიმდევრობის დადგენა.
1. I
სვეტში მოცემულია ადამიანის უფლებები, II სვეტში ადამიანის ასაკი, დადგინეთ შესაბამისობა ადამიანის
უფლებესა და ასაკს შორის.
1აქვთ ქორწინების უფლება მშობლების თნხმობისთ.
|
ა. 14 წლის ასაკში
|
2. შუძლია გახდეს საკრებულოს წევრი
|
ბ.25 წლის ასაკში
|
3.შეუძლია გახდეთ პრეზიდენტი
|
გ.16 წლის ასაკში
|
4.ხდება სრულ წლოვანი, შეუძლია ხმისმიცემა.
|
დ.28 წლის ასაკში
|
5.სავალდებულოა პირადობის მოწმობის აღება. პასუხს აგებს ჩადენილ დანაშაულზე.
შუძლია მსუბუქ არა მავნე სამუშაოზე მუშაობა.
|
ე. 35 წლის ასაკში
|
6.შუძლია გახდეს დეპუტატი
|
ვ.30 წლის ასაკში
|
7.შეუძლია გახდეს საკონსტიტუციო სასმართლოს მოსამართლე
|
ზ. 21 წლის ასაკში
|
8.შეუძლია გახდეს მოსამართლე
|
თ.18 წლის ასაკში
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
2. რა არის გამოსახული მოცემულ სქემაზე? დაალაგეთ თანმიმდებრულად
ა..სტრატეგიული
დაგეგმვის ძირთდი ეტპები.
ბ. გადაწყვეტილების მიღების მოდელი
გ.დაიტერესებული
მხარეების ანალიზი
დ.პრობლემის
გადაწყვეტის ციკლი
3. SWOT ანალიზის ჩარჩო.
შეავსეთ გამოტოვებული
1.ძლიერი მხარეები;
2........................................................................................
3.........................................................................................
4..........................................................................................
4.რა არის მიზანი?
რითი განსხვავდება მიზნები ერთმანეთისაგან? ჩამოთვალეთ
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------
-------------------------------------
5. რა არის ინდიკატორი?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6.ჩამოთვალეთ
განათლების სისტემის საფეხურები.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7.რამდენი საფეხურისაგან
შედგება ზოგადი განათლება? (ჩამოთვალეთ)----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8.რამდენი საფეხურისაგან
შედგება აკადემიური განათლება?(ჩამოთვალეთ).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9.რა სახელითაა ცნობილი უმაღლესი განათლების ერთიანი ევროპული სივრცის ჩამოყალიბების პროცესი?
ა. ბოლონიის პროცესი
ბ. კემბრიჯის პროცესი
გ. ევროინტეგრაციის პროცესი
დ. გლობალიზაციის პროცესი
თარიღი:-07.10.2016
სახელი:-------------------------------
გვარი:---------------------------------
სკოლა:-ციხისძირის საჯარო
სკოლა
კლასი:-X
ტესტის მაქსიმალური
ქულა: 10
სამოქალაქო განათლება
ექსტერნის საგამოცდო ტესტი
IX-კლასი
1.ადამიანის უფლაბათა
დეკლარაციის პირველ მუხლში წერია: ,,ყველა დადმიანი იბადება თვისუფალი და თანასწორი
თვისი ღირსებითა და უფლებებით“. ჩამოთვლილი
უფლებებიდან, რომელი მიეკუთვნება ადამიანის ფუნდამენტალურ უფლებებს?
ა.შემოსავლის ქონების უფლება;
ბ.გადაადგილების უფლება;
გ.კერძოსაკუთრების ქონების უფლება;
დ. რელიგიისა და სინდისია თვისუფლება.
2.ჩამონათვალიდან
რომელი არ არის კულტურული მრავალფეროვნების ორგანიზების ორ ძირითად ფორმათაგან
ერთ-ერთი?
ა.სეგრეგაცია;
ბ.ასიმილაცია;
გ.კონკურენცია.
3.რა ეწოდება
ადმიანის დისკრიმინაციის ან პიროვნული უკმაყოფილებას
მისი უნიკალური
თავისებურებით,
რომლითაც იგი განსხვავდება სოციალური გარემოსგან?
ა.სტიგმა;
ბ.ბულინგი;
გ.სტერეოტიპი;
დ.სოცოალიზაცია.
4.რა ეწოდება
მმართველობის ფორმას, რომლის დროსაც ერთი პირია შეუზღუდავი, უმაღლესი ძალაუფლების მატარებელი.
ა.თეოკრატია;
ბ.ავტოკრატია;
გ.ოხლოკრატია;
დ.არისტოკრატია.
5.ეკონომიკურ
სიტუაციას, როდესაც ბაზარზე მრავალი მომხმარებლის მოთხოვნას რამდენიმე მსხვილი სუბიექტი
აკმაყოფილებს, რა ეწოდება? ასეთ ბაზარზე შეღწევა
გართულებულია და დიდი ინვესტიციას მოითხოვს.
ა.მონოპოლია;
ბ.ოლიგოპოლია;
გ.კონკურენცია;
დ.სრულყოფილი კონკურენცია.
6.საქართველოს
საკანონმდებლობით ქვეყნისათვის საგარეო საფრთხის არსებობის შემთხვევაში საომარი მდგომარეობის
გამოცხადების უფლება აქვს:
ა.პრეზიდენტს;
ბ.პრემიერ მინისტრს;
გ.თავდაცვის მინისტრს;
დ.პარლამენტის თავჯდომარეს.
7.გაეცანით სქემას და დასახელეთ საწარმო რესურსების
სახეები:
საწარმო
რესურსები
|
7.(2ქ.)დაამყარეთ შეაბამისობა I
სვეტში მოცემულ პიროვნების ქცევის მახასიათებლებს და
II სვეტში მოცემულ ქცევის მოდელებს შორის:
I.ქცევის მახასიეთებლები
|
II. ქცევის მოდელი
|
ა.პიროვნება
თვით დამკვიდრებას ახორციელებს სხვათა ხარჯზე;
ბ.შეუძლია საკუთარი შეესაძლებლობებისა და ინტერესების
სხვათა უფლებებთან შეთნხმება.
გ.პიროვნებას აქვს დანაშაულის გრძნობა როგორც წარმატების,
ისე წარუმატებლობის შემთხვეევაში;
დ.სხვები ახორციელებენ თვითდამკვიდრებას პიროვნების
ხარჯზე;
ე.ცდილობს სხვებს აგრძნობინოს თვი დამნაშავედ. არ
აქვს დანაშაულის გრძნობა.
ვ.გამოყოფს სხვათა პასუხისმგებლობას საკუთარი პასუხისმგებლობისაგან;
ზ.წარმატებას მიაწერს გარემოვლენებს;
თ.აცნობიერებს საკუთარ ემოციებს, გამოხატავს მათ სიტყვებით
და უკავშირებს სხვათა შთაბეჭდილებებს.
|
1.აგრესიული
2.პასიური
3.თვდაჯერებული
|
I
|
ა
|
ბ
|
გ
|
დ
|
ე
|
ვ
|
ზ
|
თ
|
II
|
8.რომელი საერთაშორისო დოკუმენტი განეკუთვნება ჰუმანიტარული სამართალის
სფეროს?
ა.ორჰუსის კონვენცია;
ბ.1949 წლის ჟენევის
კონვენცია;
გ.ევროპის სოციალური
ქარტია;
დ.ადამიანის უფლებათა
საყოველთაო დეკლარაცია.
9.რა ეწოდება სრულწლოვანი მოქალაქის შესაძლებლობას საკუთარი ქმედებით შეიძინოს
და განახორციელოს სამოქალაქო უფლებეი, იკისროს და შეასრულოს სამოქალაქო ვალდებულებები.
ა.ემანსიპაცია;
ბ.ქმედუნარიანობა;
გ.უფლებაუნარიანობა;
დ.შეზღუდული ქმედუნარიანობა.
10.რა ეწოდება განსხვავებული ადმიანის, ჯგუფის, უცხო კულტურის მიმართ სიძულვილს?
ა.სეგრეგაცია;
ბ.ქსენოფობია;
გ.სოციოფობია;
დ.დისკრიმინაცია.
11.დემოკრატიული მართველობის რომელი ფორმა ითვალისწინებს სახელისუფლებო
უფლებამოსილების განხორციელებას მოქალაქეთა მიერ არჩეული პირების მიერ?
ა.უშვალო;
ბ.პირდაპირ;
გ.მონაწილეობითი;
დ.წარმომადგენლობითი.
12.სქემაზე არათანმიმდევრულად არის მოცემული ქვეყნები, სადაც მეოცე საუკუნის
დასაწყისიდან ქალებს მისცეს არჩევნებში მონაწიელეობის უფლება.
დაალაგეთ ქვეყნები ქრონოლოგიურად ქალებისათვის არჩევნებში
ხმის მიცემის ყფლებების მინიჭების თარიღების მიხედვით.
1
|
13. სამოქალაქო
ინიციატივები შეუსაბამეთ მათი განხორციელებისათვის საჭირო მოქალაქეთა რაოდენობას:
ა.საკანონმდებლო ინიციატივა
ბ.რეფერენდუმის დანიშვნის მოთხოვნა
გ.პოლიტიკური გაერთიანების (პარტიის)
დამფუძნებელი ყრილობის ჩატარება
|
1.არანაკლებ 300 ამომრჩეველი
2.არანაკლებ 30 000 ამომრჩეველი
3.არანაკლებ 200 000 ამომრჩეველი
არანაკლებ 100 000ამომრჩეველი
|
I
|
ა
|
ბ
|
გ
|
II
|
14. დაადგინეთ შესაბამისობა საერთაშორისო ორგანიზაციებისა და მათ
ემბლემებს შორის:
I
|
II
|
1.ევროპის კავშირი
2.მსოფლიო სავაწრო ორგანიზაცია
3.ევროპის უსაფრთხოებისა და თანამშრომლობის ორგანიზაცია
4.გაერთიანებული ერების ორგანიზაცია
5ჩრდილო ატლანტიკური ხელშეკრულების
ორგანიზაცია
|
I
|
ა
|
ბ
|
გ
|
II
|
15. დაალაგეთ საქართველოს მოქალაქის უფლებები მათი გამოყენების
ასაკის შესაბამისად:
1.მოსამართლეობა;
2.საკრებულოს წევრობა;
3.საკუთარი ქონების განკარგვა;
4.პრეზიდენტობის კანდიდატობა.
16. ჩამონათვალიდან რომელი სახელმწიფო ორგანოა დამოუკიდებელი
და არ მიეკუთვნება სახელმწიფოს ხელისუფლების არცერთ შტოს?
ა.სახალხო დამცველი;
ბ.ფინანსთა სამინისტრო;
გ.საკონსტიტუციო სასამართლო;
დ.პარლამენტის ევროპასთან ინტეგრაციის კომიტეტი.
17.რომელია მართებული
მსჯელობა რეფერენდუმსა და პლებისციტს შორის არსებულ განსხვავებაზე?
I. რეფერენდუმის
შედეგებს კანონის ძალა აქვს/ ხოლო პლებისციტის შედეგები სარეკომენდაციო ხასიეთისაა.
II.რეფერენდუმი
ტარდება მთელი ქვეყნის ტერიტორიაზე, ხოლო პლებისციტი მოქალაქეთა მხოლოდ გარკვეულ ჯგუფებზეა
გათვლილი.
ა.მხოლოდ I
ბ.მხოლოდ
II
გ.ორივე
დ.არცერთი
18.ვინ არის მეოთხე ხელისუფლებას?
ა.მასმედია;
ბ.სასმართლოს;
გ.აღმასრულებელ ხელისუფებას;
დ.პარლამენტს.
19.რა ეწოდება განსხვავებული აზრებისა და შეხედულებების
თანარსებობას.
ა.ეიჯიზმი;
ბ.ნეპოტიზმი;
გ.პლურალიზმი;
დ.ეგოცენტრიზმი.
სწორი პასუხები
1.-დ
2.-გ
3.-ბ
4.-ბ
5.-ბ
6.-ა
7.-
8.-ბ
9.-ა
10.-ბ
11.-დ
12.-
13.-
14.
15.-
16.-ა
17.-ა
18.-ა
19.-გ
სამოქალაქო განათლება
შემაჯამებელი ტესტი
IX-კლასი
მოსწავლის სახელი გვარი-------------------------------------------------------------
1.საბაზრო სტრუქტურა ოთხი ტიპის კონკურენციას განიხილავს
მოცემულ სქემაში აკლია ბაზრის სტრუქტურის ორი ტიპი. რა იქნებოდა ცარიელ გრაფებში ,რომელი
ორი ბაზრის ტიპი აკლია ჩაწერეთ.
თავისუფალი კონკურენცია
|
მონოპოლია
|
2.სოციალური ჯგუფის ტიპები.
A სვეთსი მოცემული პირობები შეუსაბამეთ
B სვეტში
მოცემულ ტერმინებს
A
B
1.ასეთ ჯგუფებში მყარდება ახლო, პირადი ურთიერთობები, აქ არ არის დანიშნული
უფროსი.
2.ასეთი ჯგუფი გრძელვადიან ურთიერთობებზე არის დაფუძნებული
3.არა მდგრადი და მოკლევადიანი ურთიერთობები
4.ასეთ ჯგუფში ადამიანები საერთო საქმის გარშემო ერთიანდებიან
|
ა. მყარი
ბ.არაფორმალური
გ.ფორმალური
დ.არამყარი
|
1
|
2
|
3
|
4
|
3. დაუკავშირეთ ერთმანეთშ A ასვეტში მოცემული პირობები B მოცემულ ტერმინებს
A
B
1.ადამიანთა ერთობლიობა რომელიც შექმნილია საეღტო საჭიროებების დასაკმაყოფილებლად
2.ადამიანთა დიდი ჯგუფი, რომელის წარმოშობა შემთხვევით ხდება და მალევე
იშლება.
3.ადამიანთა შეკრება რომელიც არ წრმოადგენს შეკრულ ჯგუფს
|
ა.თავყრილობა
ბ.საზოგადოება
დ.ბრბო
|
1
|
2
|
3
|
4.ოჯახის რამდენი ტიპი არსებობს ჩამოთვალეთ და განმარტეთ--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. A
სვეთსი მოცემული პირობები შეუსაბამეთ B სვეტში
მოცემულ ტერმინებს
A
B
1.პიროვნება რომელიც ნაკლებად ჩანს, თუმცა მისი აზრი მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს ჯგუფის წევრებზე
2.ლიდერი რომელიც კარგათ ახერხებს
ჯგუფის ორგანიზებას.
3.პირნათლად ასრულებს დავალებას მაშინაც კი როცა გუნდის სხვა წევრებს
ძალა აღარ აქვს.
4.ჯგუფის წევრების სთაგონება, გამხნევება, იდეური მართვა.
5.ახალი იდეების ავტორი, რისკის არ ეშინი
|
ა.ექსპრესიული ლიდერი
ბ.ინსტრუმენტული
გ.ინოვატორი
დ.ჩრდილოვანი ლიდერი
ე.შემსრულებელი
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
7.ცამოთვალეთ კონფლიქტის თიპები-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8.ცამოთვალეთ კონფლიქტის სამართლებლივი გზები-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9. განმარტეთ რა არის სეგრეგაცია---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10 განმარტეთ რა არის ასიმილაცია--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------11.
განმარტეთ რა არის ინტეგრაცია-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12.განმარტეთ რა ასრის მულტიკულტურალიზმი-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
სამოქალაქო
თავდაცვა და უსაფრთხოება
კლასი
მეთორმეტე
ვარიანტი
პირველი
სახელი გვარი___________________________
1. ქვემოთ
მოცემული წინადადებებიდან რომელი არ შეესაბამება სინამდვილეს
ა) სამოქალაქო
თავდაცვა კარგად იყო განვიარებული საბჭოთა კავშირში
ბ) საქართველოში
თავდაცვის სისტემა განსაკუთრებით გააქტირუდა 1990 წლის შემდგომ
გ) საქართველოში
90 -იანი წლებიდ მოიშალა და თითქმის აღარ არსებობს თავდაცვის სისტემა
დ) განვითარებად
ქვეყნებში მოსახლეობა იღებს ინსტრუქტაჟს თავდაცვისა და უსაფრთხოების მიზნით.
2.
შინაგან საქმეთა
სამინისტროს სგანგებო სიტუაციების მართვის დეპარტამენტი ფუნქციებია
ა)
არსებული დაფინანსების მობილიზება და განკარგვა
ბ)
ქვეყნის მაშტაბით საგანგებო სიტვაციების აცილება , შემცირება და ლიკვიდაცია
გ)
საგარეო უწყების დახმარებით საგანგებო სიტუაციების დროს სპეციალური კომისიის მოწვევა
დ)
საჰაერო და სხვადასხვა სახის თავდასხმების გაუვნებელყოფა
3.
მკურნალთა რაზმი იყოფოდა სამ ნაწილად ქვემოთ ჩამოთვლილთაგან
რომელი მათგანი არ იყო მისი ნაწილი
ა)
მშენებლები
ბ) მკურნალები
გ) მსტოვრები
დ)
მაშველები
4.
რა
არ უნდა იდოს ქვემოთ ჩამოთვლილთაგან მინი აფთიაქში
ა)
ანტიალერგიული პრეპარატები
ბ)
ტკივილგამაყუცებლები და აბები გულის შეტევისას
გ)
ნიშადურის სპირტი
დ) ფსიქოტროპული საშუალებები
5.
როდის
არის რეკომენდირებული ხელოვნური სუნთქვის
გამოყენება
ა)
გულის წასვლის შემთხვევაში
ბ)
მხოლდ მაშინ თუ სიცოცხლის ნიშანწყალი აღარ არსებობს
გ)
სისხლდენის შესაჩერებლად
დ)
ტრამვის ან მოტეხილობის დროს
6.
ქვემოთ მოცემული ემბლემებიდან რომელი არის ბაქტერიოლოგიური
იარაღის ემბლემა
|
|
|
|
ა)-1 ბ)-2 გ) -3 დ)-4
7.
დეგაზაცია
არის
ა) მომწამლავი ნივთიერებისგან გაწმენდა, გაუვნებლობა
ბ) მომწავლავი ნივთიერების გამოყოფა
გ) მომწამვლავი ნივთიერების შთანთქმვა
დ) მოწამლავი ნივთიერების გავრცელება
8.
ქვემოთ
ჩამოთვლილი რომელია არის ბირთვული იარაღის ქვეყნები
ა) გერმანია და
იტალია
ბ) იაპონია და სამ კორეა
გ) საფრანგეთი და დიდი ბრიტანეთი
დ) ბრაზილია და
ერაყი
9.
დღესდღეობით
ყველაზე ახალი იარაღია
ა)
ბირთვული იარაღი
ბ)
ქიმიური იარაღი
გ) არალეტარული
იარაღი
დ)
ცივი იარაღი
10. 1949 წლის
4 აპრილს დაარსდა ორგანიზაცია
ა)
ნატო
ბ)
ევროკავშირი
გ)
გაერო
დ)
სუამი
11. ქვემოთ
ჩამოთვლილთაგან ვინ იმყოფება იერარქიის ყველაზე დაბალ საფეხურზე
ა)
სერჟანტი
ბ)
კაპრალი
გ)
მაიორი
დ)
პოლკოვნიკი
12. ქვეყნის
თავდაცვის ზოგადი პრინციპებს არ მიეკუთვნება
ა)
საერთაშორისო უსაფრთხოებისათვის ხელშეწყობა
ბ)
ნატოსთან ინტეგრაცია და საერთაშორისო თანამშრომლობა
გ)
დამნაშავეების დაჭერა და სათანადოთ დასჯა
დ)
პირდაპირი აგრესიის თავიდან აცილება
13. ვახტანგ
გორგასლის პირველი ხარისხის მედლით ჯილდოვდებიან
ა)
პირები განსაკუთრებული დამსახურებისათვის, თავდადებისა და თავგანწირვისთვის
ბ)
მსახიობები და შოუბიზნესის წარმომადგენლები
გ)
მხოლოდ პოლიციელები და სამხედრო პირები
დ)
სამოქალაქო, სამხედრო და სასულიერო პირები
14. ქვემოთ
ჩამოთვლილთაგან რომელ ქვეყანას ყავს ყველაზე დიდი არმია
ა)
ბრაზილია
ბ)
იაპონია
გ)
ინდოეთი
დ) ავსტრალია
15. სამოქალაქო
პირის შეუძლია შეიძინოს იარაღი
ა)
თავდაცვისათვის
ბ)
საომარი მოქმედებისათვის
გ)
თავდასხმისათვის
დ)
სამშვიდობო ქმედებებისათვის
16. საქართველოში
იარაღის ტარება შეუძლია სამოქალაქო პირს რომელიც
ა) გადაშორებულია 18 წელს
ბ) გადაშორებულია 50 წელს
გ) მიაღწია
21 წელს
დ) იარაღის ტარებაზე შეზღუდვა არ მოქმედებს
17. იარაღის
მეპარტრონე ვალდებული არ არის
ა)
რეგისტრააციაში გაატაროს საკუთარი იარაღი
ბ)
რეგისტრაციაში გაატაროს ნაჩუქარი იარაღი
გ)
რეგისტრაციაში გაატარონ მემკვიდრეობით მიღებული იარაღი
დ)
განაცხადოს საპატრულო პოლიციაში იარაღის ქონის შესახებ
18. ბირთვული
აფეთქების ნგრევის ზონაში სინათლის გამოსხივების შედეგად ხანძარი არ ჩნდება
ა)
მთლიანად ნგრევის ზონაში
ბ)
სუსტი ნგრევის ზონაში
გ)
საჰაერო ზონაში
დ)
საშუალო ნგრევის ზონაში
19. სამხედრო
საომარი ქმედებების დროს ბიფერულ ზონაში დგას
ა)
სამოქალაქო რეზერვი
ბ)
სამხედრო რეზერვი
გ)
საერთაშორის დამკვირებლები
დ)
პოლიცია
20. როგორ
ვიქცევით მარტივი თაავშესაფარის აშენებისას
ა)
ვდგავთ კარავს ეზოში
ბ)
ვთხრით ორმოს
გ)
ვაშენებთ თავშესაფარს ხეზე
დ) გერმეტულად
ვკეტავთ სახლის კარს და ფანჯარას
Комментариев нет:
Отправить комментарий